Styleguide

7 tips til hjemmetilværelsen

Fort kan verden bli litt overveldende. Ting skjer, og stresset inntreffer. Det er lett å glemme å ta vare på seg selv og sin mentale/fysiske helse når det er mye som skjer. Her har vi samlet inn noen tips som kanskje vil hjelpe å gi deg selv litt "self-care".

🌻🌱🌞

1. Legg bort mobilen! 

Det kan være fristende å ville holde seg oppdatert når det er mye som skjer både i nyhetene og i sosiale medier. Selv om det er nyttig, kan det noen ganger gjøre mer skade (spesielt for din mentale helse). Legg bort mobilen, gi deg selv en pause.

2.  Gjør yoga

Det er mange forskjellige steder man kan finne inspirasjon og online-timer for å gjøre yoga i heimen. En av våre nye favoritter er på Youtube - altså, Yoga With Adriene. Yoga er en flott måte å koble av i travle tider.

 

3. Les de bøkene du elsker

Finn frem de gamle klassikerene, noe nytt eller den boka du har aldri fått tid til å sette deg i gang med. I tillegg finnes det en rekke flotte lydboktjenester for øyeblikket som har mye du kan velge mellom. Tronsmo er en favoritt.

 

4. Støtt lokale bedrifter

I tider der det er ikke like lett å bare stikke en tur på butikken kan du benytte deg av en rekke hjemleveringstjenester fra diverse matbutikker. For eksempel hvis du bor i Oslo er det en rekke restuaranter som nå leverer hjem - sjekk denne listen her.

5. Lag nye matretter

Lek deg frem! Prøv noe nytt! Når man bruker hendene og setter fokuset på noe annet er det lettere å koble av og fokusere på det du gjør der og da. Bonusen er at du ender opp med noe godt på slutten, også. Kanskje prøve noe både sunt og godt?

6. Drikk vann

Denne er kanskje litt enkel - men fortsatt en viktig en. Husk å få i deg alt kroppen trenger :) 

 

7. Se ut litt

Pust med magen. Få i deg litt frisk luft hvis du kan, men pass på at du ikke holder deg inne i et mørkt rom alt for lenge. Litt sollys går en lang vei. 

7. Beveg deg

Det er også fint å utnytte mulighetene til å komme deg i bevegelse, enten i naturen (med avstand til andre 🌞) eller hjemme. Mosjon er viktig for kropp og topp! Finn noen kvadratmeter med gulvplass og sett igang en liten hjemme-workout. Her er en enkel og fin treningsvideo til en kjapp 30-minutters økt. 

 

Et lite tips til: gi plass til deg selv. Sett av tid og prioriter deg selv slik at du også får det du trenger. 

🌻

Trenger du noe? I disse dager kan det være vanskelig å vite hvordan vi skal få tak i varer vi har behov for. Hvis du trenger nytt undertøy til deg selv eller familien din, så er vi lett tilgjengelig i dagligvarebutikker og på nett, og leverer på dørmatta med Helt Hjem. Les mer om tilgjengelighet her

Vil du lese mer? Les om hvordan hvert plagg har en historie bak seg.

Flere Stories
Guide til trenings-BHer

Guide til trenings-BHer

Usikker på hvilken sports-BH du bør kjøpe? Her er en enkel veiledning.
Les mer
3 Spørsmål til Josefin Dahlberg

3 Spørsmål til Josefin Dahlberg

Som entreprenør, influencer og yogainstruktør er 29 år gamle Josefin Dahlberg opptatt av å inspirere andre til å leve et sunt og bedre liv. Vi har snakket med den svenske sosiale medier-stjernen om hennes forhold til yoga, og hvor avgjørende gode rutiner og riktige klær er for akkurat denne treningsformen.
Les mer
Jenny skjerf

4 enkle måter å style Jenny-tørklet

Ett tørkle - en million muligheter! Det nye tørklet i Jenny Skavlan x Pierre Robert-kolleksjonen er laget i 100% Tencel™, og er en klassisk detalj som løfter alle antrekk. Her finner du fire forslag.
Les mer