1. GENERELT

Pierre Robert Webshop er eid av Orkla Trading AS (org.nr. 919 252 804).

Man må være over 18 år, eller ha foresattes tillatelse for å handle hos oss.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil og fargeavvik på produktene i nettbutikken. Selv om vi gjør vårt ytterste for at bildene på pierrerobert.no skal være så representative og stemme overens med virkeligheten som mulig kan farger oppleves annerledes på ulike dataskjermer, og vi kan ikke garantere at bildene gjengir de virkelige produktene med 100% nøyaktighet.

Alle varer forblir Pierre Robert sin eiendom til selskapet har mottatt full betaling for varen.

Forsøk på svindel vil politianmeldes. Pierre Robert forbeholder seg retten til å heve kjøp dersom det foreligger mistanke om svindel.

Vi kan dessverre ikke levere til Svalbard.

 

2. PRISER

Alle priser i Pierre Roberts nettbutikk er inklusive mva (25%), og i norske kroner. Vi tar forbehold om eventuelle prisfeil og prisjusteringer.

Tilbud og kampanjer er gyldige så lenge vi har vare på lager og innen perioden som er oppgitt i vår markedsinformasjon.

Rabattkoder er kun gyldig på ordinære priser og ikke allerede nedsatte varer dersom det ikke informert om annet. Noen rabattkoder er personlige. Vi reserverer oss retten til å deaktivere koder og avslutte tilbud dersom vi mistenker svindel. Generelt sett kan rabattkoder kun brukes en gang.

 

3. ORDRE-BEKREFTELSE

For å kunne handle på pierrerobert.no må du godkjenne våre kjøpsvilkår. Det oppstår da en bindende avtale mellom deg og Pierre Robert.  

Når vi mottar ordren vil du få en bekreftelse til din registrerte e-postadresse. Denne ordrebekreftelsen fungerer også som garantibevis etter fullført betaling.

Varene som vises på pierrerobert.no skal finnes på lager, men vi tar likevel forbehold om at feil kan oppstå og et produkt kan være utsolgt. Hvis vi ikke klarer å levere i henhold til din bestilling, vil vi kansellere ordren. Du får beskjed om dette på epost.

Ordren behandles normalt første arbeidsdag etter at du har lagt din ordre. Dersom du legger ordren før kl 13.00 vil den bli behandlet samme dag. Se mer informasjon om dette under punkt 5 Levering.

 

4. KLAGER OG REKLAMASJONER

I Pierre Robert er vi ikke fornøyde før du er fornøyd. Vi garanterer at produktene du har bestilt er uten feil og skader når du mottar dem. Dersom du allikevel mottar plagg som er ødelagt eller et kvalitets-avvik eller at du mottok et annet produkt enn du bestilte, ber vi deg returnere de/t aktuelle plagget/ene så snart som mulig og senest innen 60 dager. Pierre Robert dekker returkostnaden for reklamasjoner og feilleveringer. Alle reklamasjoner kontrolleres og godkjennes av oss. Returskjemaet utfylles elektronisk via www.return.pierrerobert.no og den forhåndsutfylte returadresse-etiketten må brukes på pakken (Se forklaring under returer). Dersom du ikke har returadresseetiketten som lå ved pakken, ber vi deg kontakte vår kundeservice på support@pierrerobertgroup.zendesk.com eller på tlf 22 06 27 87 (åpningstid 09-11 på hverdager).

Klageorgan

Vi vil gjøre vårt beste for at du skal bli fornøyd med Pierre Roberts produkter, og vår kundebehandling. Dersom du likevel ikke skulle være fornøyd, har du alltid rett til å klage til Forbrukerklageutvalget eller henvise saken til mekling hos Forbrukerrådet. Du kan også benytte deg av Europakommisjonens plattform for nettbasert tvisteløsning (ODR-plattform).
 

Tilbakebetaling i.f.m. reklamasjoner

Ved reklamasjoner blir salgsprisen for reklamerte vare/r samt fraktkostnad kreditert din konto normalt inn fem til ti arbeidsdager.

 

5. SIKKERHET

Vi bruker sikre sider for overføring av ømfintlig informasjon som kortinformasjon og personopplysninger. Du kan selv kontrollere at nettsiden du besøker er sikker ved å se på nettadressen. Vanlige nettadresser begynner med http://, men hvis du befinner deg på en sikker side, begynner den med https://, hvor ”s” står for ”secure”.

 

6. PERSONVERN OG COOKIES

Pierre Robert eies av Orkla. Som et selskap i Orkla følger vi Orklas regler for sikker bruk og behandling av informasjonskapsler og personopplysninger. Her kan du lese mer om dette.  

 

7. FORCE MAJEURE

Ved force majeure blir Pierre Robert fritatt for straff for unnlatelse av visse forpliktelser i henhold til denne avtalen. Hvis situasjonen varer lengre enn to måneder har både Pierre Robert og kunden rett til å heve kjøpet. Med force majeure menes blant annet naturkatastrofer, oversvømmelse, brann, konflikt, krig, sabotasje, streik, sykdom, ulykke, transportforsinkelser, import/eksportforbud, embargo, ny eller endret lovgivning og andre forhold utenfor Pierre Roberts kontroll, uansett om det forekommer hos Pierre Robert eller hos en av våre leverandører eller samarbeidspartnere.

Force Majeure gjelder også i arbeidskonflikter og blokkader hvor Pierre Robert selv er gjenstand for eller tar initiativ til en slik handling. Pierre Robert er ikke skyldig i å kompensere skade i andre saker hvor det har blitt vist normal aktsomhet.

Force Majeure omfatter også administrative beslutninger som påvirker marked og produkter negativt, som for eksempel forbud, unormal nedgang i markedet eller at selskapet blir utsatt for kriminelle handlinger som påvirker driften.

 

8. TVISTER

En eventuell tvist vedrørende disse vilkårene skal avgjøres i henhold til norsk lov, av en norsk domstol.