Har du handlet i Pierre Robert webshop er vi ikke fornøyde før du er fornøyd. Dersom du ikke er fornøyd med kjøpet du har gjort i vår nettbutikk, så har du 30 dagers åpent kjøp og angrerett (fra ordredato). Når vi mottar de returnerte varene vil vi kreditere deg for disse. 

Vi har en returkostnad på 39 kr for å dekke frakten. For reklamasjoner er det ingen returkostnad.

Vennligst benytt vår ferdig ferdigutskrevne returadresselapp som ligger ved ved forsendelsen for enkel og sikker retur. Den er ferdigfrankert, slik at du ikke skal betale for frakt når du leverer pakken på Posten. Ved reklamasjoner grunnet feil eller skade på varen, vil Pierre Robert dekke fraktkostnader. På alle andre returer dekkes porto av kunden selv, og 39 kr vil debiteres ditt kort eller Klarna-faktura.

Du kan returnere varene gitt at:

  • Plaggene er ubrukt og uvasket. Men du kan selvsagt prøve dem på for å se om de passer.
  • Plaggene må være i samme stand og kvantitet som de var da du mottok dem.
  • Merkelapper (dersom det er noen) må ikke fjernes fra plagget, og originalpakningen må også returneres.
  • Av hygiene-hensyn kan du kun returnere undertøy (truser og boxere) dersom pakningen er forseglet.

Vi krediterer alle returer, så det er dessverre ikke mulig å få andre produkter tilsendt som erstatning for de/t plagget/plaggene du returner. Dersom du ønsker et annet plagg, størrelse eller farge, ber vi deg om å legge en ny ordre.

Alle returer og reklamasjoner kontrolleres. Dersom vilkårene beskrevet ovenfor ikke er møtt, kan vi dessverre ikke akseptere din retur. Vi reserverer oss retten til å redusere summen som krediterers dersom plaggene er brukt, ødelagt eller om pakningen er skadet.

Slik returnerer du varer fra oss

  1. Legg plagget/ene tilbake i posen eller esken du mottok fra oss, eller i tilsvarende innpakking.
  2. Fyll ut returskjemaet som lå vedlagt ordren, inkludert å skrive inn kode (tall) for returårsak.
  3. Klistre på den forhåndsutfylte returadresse-etiketten som lå ved ordren, og lever på ditt nærmeste postkontor/post i butikk.

Klager/Reklamasjoner

I Pierre Robert er vi ikke fornøyde før du er fornøyd. Vi garanterer at produktene du har bestilt er uten feil og skader når du mottar dem. Dersom du allikevel mottar plagg som er ødelagt eller et kvalitets-avvik eller at du mottok et annet produkt enn du bestilte, ber vi deg returnere de/t aktuelle plagget/ene så snart som mulig og senest innen 60 dager. Pierre Robert dekker returkostnaden for reklamasjoner og feilleveringer. Alle reklamasjoner kontrolleres og godkjennes av oss. Returskjemaet og den forhåndsutfylte returadresse-etiketten må alltid brukes (Se forklaring under returer). Dersom du ikke har dokumentene som lå ved ordren, ber vi deg kontakte vår kundeservice på nettbutikk@pierrerobert.no eller på tlf 22 06 27 87 (åpningstid 09-15 på hverdager).

Tilbakebetaling i.f.m. reklamasjoner

Ved reklamasjoner blir salgsprisen for reklamerte vare/r samt fraktkostnad kreditert din konto normalt inn fem til ti arbeidsdager.

NB! Disse retur-prosessene gjelder kun for produkter kjøpt i Pierre Roberts nettbutikk. For produkter kjøpt i dagligvare gjelder vår Komfortgaranti. Du kan lese mer om denne her. 

Skade på pakke og savnede ordre

Skade på pakke

Dersom emballasjen og pakken er skadet ved levering må du umiddelbart melde fra til vår transportør Posten (Gjelder leveransealternativene Pakke i postkassen og Klimanøytral Service-pakke) eller DHL (Gjelder leveransealternativet Ekspress-levering). Dette gjelder uansett om du basert på emballasjen kan avgjøre om selve varen er skadet eller ikke. Som kunde hos Posten og DHL har du ingen plikt til å ta imot skadet gods.

Skader må meldes innen syv arbeidsdager fra varen ble levert. Spar alltid på originalforpakningen, og ta gjerne bilder av skaden.

Savnede pakker

Dersom du har fått leveringsbekreftelse, men pakken din fra pierrerobert.no ikke har kommet frem, må dette umiddelbart meldes til våre transportører Posten (Gjelder leveransealternativene Standard-levering og Klimanøytral Service-pakke) eller DHL (Gjelder leveransealternativet Ekspress-levering).