Kundeservice

Hvordan kan vi hjelpe deg?

Velkommen til Pierre Roberts kundeservice. Vi håper at du synes at det er enkelt og greit å finne frem og handle på vår nettside. Dersom du har tilbakemeldinger eller spørsmål, så kan du finne informasjon om vår nettbutikk og kontaktinformasjon til vår kundeservice her.

Kontakt

Vi vil gjerne høre fra deg om du har spørsmål eller tilbakemeldinger!

E-post

Har du spørsmål vedrørende produkter og bestillinger i Pierre Robert Webshop -  kontakt nettbutikk@pierrerobert.no.

Har du spørsmål vedrørende vårt sortiment i dagligvarehandelen, og alle andre henvendelser – vennligst fyll ut kontaktskjema

Telefon

800 40 444 (åpningstid 09-15 på hverdager)

Levering

Vi tilbyr to leverings-alternativer:
  • Pakke i postkassen
    • Leveringstid er én – tre dager.
    • Fraktkostnaden er 49 kr. For ordre over 600 kr er det fri frakt.
    • Pakker som er små nok til å passe i postkassen din vil bli levert i postkassen på leveringsadressen du oppgir. Større pakker må hentes på postkontor eller i en butikk i nærheten av leveringsadressen. Du vil da motta en SMS fra Posten om at pakken kan hentes. Vennligst ta med gyldig ID og melding om levering til utleveringsstedet.
  • DHL Express
    • Leveringstid er én dag.
    • Fraktkostnad er 99 kr.
    • Pakken leveres på adressen du oppgir.

Pierre Robert er ansvarlig for transport-risikoen, d.v.s. risikoen for at produktet blir skadet, eller blir borte under transporten fra vårt lager til deg. Risikoen for returnerte produkter ligger på kunden. 

 

Leveranse-bekreftelse

Når ordren din er blitt pakket og sendt fra vårt lager, sender vi deg en leveransebekreftelse på epost.

 

Uavhentede pakker

Pakken må hentes på leveringsstedet innen 14 dager. Uavhentede pakker returneres til oss, og faktureres 200 kr for å dekke frakt og administrative avgifter. 

Betaling

Betaling i vår nettbutikk gjøres via Klarna Checkout. Alle spørsmål du har i forbindelse med betaling retter du derfor til Klarna.

Dersom du har brukt Klarna tidligere vil du kun måtte skrive inn epostadressen og postnummeret ditt for å fullføre kjøpet. De tilgjengelige betalingsmåtene vil så bli presentert, og du velger det alternativet du foretrekker.

Dersom du ikke har benyttet deg av Klarna tidligere blir du bedt om å legge inn personnummeret ditt. Klarna vil så gjennomføre en kredittsjekk, og basert på denne presentere de ulike betalingsalternativene for deg.

Dersom du ikke ønsker å legge inn ditt personnummer, så kan du klikke på linken «Jeg ønsker ikke å oppgi mitt fødselsnummer". Merk da at kun kortbetaling (debit/kredittkort) vil være tilgjengelig som betalingsalternativ.

Klarna tilbyr følgende betalingsmåter:

  • Debit/kredittkort (Visa and MasterCard)
  • Klarna Faktura. Når du velger denne betalingsmåten vil du motta en faktura på epost når ordren er sent fra oss. Fakturaen må betales innen 14 dager.
  • Klarna Konto: Med Konto kan du samle dine kjøp på én faktura og delbetale denne i ditt eget tempo. Du kan når som helst betale hele beløpet.
  • Klarna Delbetaling. Når du velger denne betalingsmåten så gjør du en fast innbetaling hver måned. Du betaler også en fast avgift i tillegg til det månedlige avdraget. Delbetaling er kun et alternativ når prisen på handelkurven overstiger 1500 kr.

Her kan du lese mer om Klarna Checkout.  

Kontakt og kundeservice for Klarna

Siden all vår betaling håndteres av Klarna Checkout, så er det Klarna som tar seg av alle betalings-transaksjonene for de ulike betalings-alternativene vi tilbyr. Dersom du har spørsmål som gjelder betaling, ber vi deg derfor om å kontakte Klarnas kundeservice

Returer og reklamasjon

I Pierre Robert er vi ikke fornøyde før du er fornøyd. Dersom du ikke er fornøyd med kjøpet du har gjort i vår nettbutikk, så har du 30 dagers åpent kjøp og angrerett (fra ordredato). Når vi mottar de returnerte varene vil vi kreditere deg for disse. 

Vi har en returkostnad på 39 kr for å dekke frakten. For reklamasjoner er det ingen returkostnad.

Vennligst benytt vår ferdig ferdigutskrevne returadresselapp som ligger ved ved forsendelsen for enkel og sikker retur. Den er ferdigfrankert, slik at du ikke skal betale for frakt når du leverer pakken på Posten. Ved reklamasjoner grunnet feil eller skade på varen, vil Pierre Robert dekke fraktkostnader. På alle andre returer dekkes porto av kunden selv, og 39 kr vil debiteres ditt kort eller Klarna-faktura.

Du kan returnere varene gitt at:

  • Plaggene er ubrukt og uvasket. Men du kan selvsagt prøve dem på for å se om de passer.
  • Plaggene må være i samme stand og kvantitet som de var da du mottok dem.
  • Merkelapper (dersom det er noen) må ikke fjernes fra plagget, og originalpakningen må også returneres.
  • Av hygiene-hensyn kan du kun returnere undertøy (truser og boxere) dersom pakningen er forseglet.

Vi krediterer alle returer, så det er dessverre ikke mulig å få andre produkter tilsendt som erstatning for de/t plagget/plaggene du returner. Dersom du ønsker et annet plagg, størrelse eller farge, ber vi deg om å legge en ny ordre.

Alle returer og reklamasjoner kontrolleres. Dersom vilkårene beskrevet ovenfor ikke er møtt, kan vi dessverre ikke akseptere din retur. Vi reserverer oss retten til å redusere summen som krediterers dersom plaggene er brukt, ødelagt eller om pakningen er skadet.

Slik returnerer du varer fra oss

  1. Legg plagget/ene tilbake i posen eller esken du mottok fra oss, eller i tilsvarende innpakking.
  2. Fyll ut returskjemaet som lå vedlagt ordren, inkludert å skrive inn kode (tall) for returårsak.
  3. Klistre på den forhåndsutfylte returadresse-etiketten som lå ved ordren, og lever på ditt nærmeste postkontor/post i butikk.

Klager/Reklamasjoner

I Pierre Robert er vi ikke fornøyde før du er fornøyd. Vi garanterer at produktene du har bestilt er uten feil og skader når du mottar dem. Dersom du allikevel mottar plagg som er ødelagt eller et kvalitets-avvik eller at du mottok et annet produkt enn du bestilte, ber vi deg returnere de/t aktuelle plagget/ene så snart som mulig og senest innen 60 dager. Pierre Robert dekker returkostnaden for reklamasjoner og feilleveringer. Alle reklamasjoner kontrolleres og godkjennes av oss. Returskjemaet og den forhåndsutfylte returadresse-etiketten må alltid brukes (Se forklaring under returer). Dersom du ikke har dokumentene som lå ved ordren, ber vi deg kontakte vår kundeservice på nettbutikk@pierrerobert.no eller på tlf 800 40 444 (åpningstid 09-15 på hverdager).

Tilbakebetaling i.f.m. reklamasjoner

Ved reklamasjoner blir salgsprisen for reklamerte vare/r samt fraktkostnad kreditert din konto normalt inn fem til ti arbeidsdager.

Skade på pakke og savnede ordre

Skade på pakke

Dersom emballasjen og pakken er skadet ved levering må du umiddelbart melde fra til vår transportør Posten (Gjelder leveransealternativene Pakke i postkassen og Klimanøytral Service-pakke) eller DHL (Gjelder leveransealternativet Ekspress-levering). Dette gjelder uansett om du basert på emballasjen kan avgjøre om selve varen er skadet eller ikke. Som kunde hos Posten og DHL har du ingen plikt til å ta imot skadet gods.

Skader må meldes innen syv arbeidsdager fra varen ble levert. Spar alltid på originalforpakningen, og ta gjerne bilder av skaden.

Savnede pakker

Dersom du har fått leveringsbekreftelse, men pakken din fra pierrerobert.no ikke har kommet frem, må dette umiddelbart meldes til våre transportører Posten (Gjelder leveransealternativene Standard-levering og Klimanøytral Service-pakke) eller DHL (Gjelder leveransealternativet Ekspress-levering).

FAQ

Her finner du svarene på våre mest stilte spørsmål. Hvis ikke du finner svaret du leter etter så kan du ta kontakt med vår kundeservice her.

Shipping

Retur

Betaling & Levering

Annet

 

Svar

01. Hvor sender vi?

Vi sender til Norge, Sverige og Finland.

Tilbake til toppen

02. Hvor lang tid tar standard levering?

Standard levering tar 1-3 arbeidsdager. Vi gjør oppmerksom på at leveringstiden kan være lenger under travle perioder og når vi har salg.

Tilbake til toppen

03. Hvor mye koster frakten?

Frakten koster 49 kr. Vi gir deg gratis frakt på alle ordere over 600 kr.

Tilbake til toppen

04.Hvor lang returrett har jeg?

Vi tilbyr alle våre kunder 30 dagers åpent kjøp.

Tilbake til toppen

05. Når får jeg tilbakebetalt penger fra returen min?

Vi refunderer pengene dine når vi har mottat varene. Dette tar vanligvis 5-10 arbeidsdager.

Tilbake til toppen

06. Blir jeg belastet for frakt dersom jeg returnerer hele orderen min?

Dersom varene du sender tilbake er ødelagt eller skadet (reklamasjon), så vil fraktkostnaden tilbakebetales. Du kan sende tilbake varene hvis du har ombestemt deg, men da vil du ikke få refundert opprinnelig fraktkostnad. Forøvrig koster retur 39 kr.

Tilbake til toppen

07.Hvilke leveringsalternativer har jeg?

Vi tilbyr to leveringsalternativer

  • Standard levering

Leveringstiden er 1-3 arbeidsdager

Fraktkostnaden er 49 kr. Fri frakt på ordre over 600 kr.

Pakker som passer i postkassen vil bli levert direkte til din adresse. Større pakker vil bli sendt til posten, og deretter vil posten vil informere deg om når pakken kan hentes. Vennligst ta med gyldig legitimasjon ved henting.

  • DHL Express

Leveringstiden er en dag.

Fraktkostnaden er 99 kr.

Tilbake til toppen

08. Hva gjør jeg hvis kreditt/debitt-kortet mitt blir avvist ved betaling?

Sjekk at alle detaljer er lagt inn riktig. Dersom det fortsatt ikke fungerer ber vi deg benytte et annet kort.

Tilbake til topoen

09. Må jeg betale frakt for hvert produkt jeg bestiller?

Nei, fraktkostnaden tilkommer per ordre, ikke per produkt. Kostnaden avhenger ikke av antall produkter du kjøper, så lenge de er lagt til i samme ordre.

Tilbake til toppen

10. Når mottar jeg bestillingen min?

Standard levering tar 1-3 arbeidsdager. DHL express tar 1 dag.

Tilbake til toppen

11. Selger dere gavekort?

Nei, dessverre. Dersom du ønsker å gi en gave fra vår side, så tilbyr vi 30 dagers åpent kjøp på alle våre produkter.

Tilbake til toppen

12. Hvem skal jeg snakke med hvis jeg har en klage?

Vennlligst ring vår kundeservice på tlf 8004044 eller kontakt oss på nettbutikk@pierrerobert.no

Tilbake til toppen

13. Hvor kan jeg lese mer om Pierre Robert's arbeid med bærekraft?

Du kan lese mer om Pierre Robert's bærekraftarbeid her. Alle våre plagg er designet med fokus på kvalitet og komfort. Og er laget med hensyn til mennesker, dyr og miljø.

Tilbake til toppen

Vilkår

1. GENERELT

Pierre Robert Webshop er eid av Orkla Trading AS (org.nr. 910 747 711).

Man må være over 18 år, eller ha foresattes tillatelse for å handle hos oss.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil og fargeavvik på produktene i nettbutikken. Selv om vi gjør vårt ytterste for at bildene på pierrerobert.no skal være så representative og stemme overens med virkeligheten som mulig kan farger oppleves annerledes på ulike dataskjermer, og vi kan ikke garantere at bildene gjengir de virkelige produktene med 100% nøyaktighet.

Alle varer forblir Pierre Robert sin eiendom til selskapet har mottatt full betaling for varen.

Forsøk på svindel vil politianmeldes. Pierre Robert forbeholder seg retten til å heve kjøp dersom det foreligger mistanke om svindel.

 

2. PRISER

Alle priser i Pierre Roberts nettbutikk er inklusive mva (25%), og i norske kroner. Vi tar forbehold om eventuelle prisfeil og prisjusteringer.

Tilbud og kampanjer er gyldige så lenge vi har vare på lager og innen perioden som er oppgitt i vår markedsinformasjon.

Rabattkoder er kun gyldig på ordinære priser og ikke allerede nedsatte varer dersom det ikke informert om annet. Noen rabattkoder er personlige. Vi reserverer oss retten til å deaktivere koder og avslutte tilbud dersom vi mistenker svindel. Generelt sett kan rabattkoder kun brukes en gang.

 

3. ORDRE-BEKREFTELSE

For å kunne handle på pierrerobert.no må du godkjenne våre kjøpsvilkår. Det oppstår da en bindende avtale mellom deg og Pierre Robert.  

Når vi mottar ordren vil du få en bekreftelse til din registrerte e-postadresse. Denne ordrebekreftelsen fungerer også som garantibevis etter fullført betaling.

Varene som vises på pierrerobert.no skal finnes på lager, men vi tar likevel forbehold om at feil kan oppstå og et produkt kan være utsolgt. Hvis vi ikke klarer å levere i henhold til din bestilling, vil vi kansellere ordren. Du får beskjed om dette på epost.

Ordren behandles normalt første arbeidsdag etter at du har lagt din ordre. Dersom du legger ordren før kl 13.00 vil den bli behandlet samme dag. Se mer informasjon om dette under punkt 5 Levering.

 

4. BETALING

Betaling i vår nettbutikk gjøres via Klarna Checkout. Alle spørsmål du har i forbindelse med betaling retter du derfor til Klarna

Dersom du har brukt Klarna tidligere vil du kun måtte skrive inn epostadressen og postnummeret ditt for å fullføre kjøpet. De tilgjengelige betalingsmåtene vil så bli presentert, og du velger det alternativet du foretrekker.

Dersom du ikke har benyttet deg av Klarna tidligere blir du bedt om å legge inn personnummeret ditt. Klarna vil så gjennomføre en kredittsjekk, og basert på denne presentere de ulike betalingsalternativene for deg.

Dersom du ikke ønsker å legge inn ditt personnummer, så kan du klikke på linken «Jeg ønsker ikke å oppgi mitt fødselsnummer". Merk da at kun kortbetaling (debit/kredittkort) vil være tilgjengelig som betalingsalternativ.

Klarna tilbyr følgende betalingsmåter:

  • Debit/kredittkort (Visa and MasterCard)
  • Klarna Faktura. Når du velger denne betalingsmåten vil du motta en faktura på epost når ordren er sent fra oss. Fakturaen må betales innen 14 dager.
  • Klarna Konto: Med Konto kan du samle dine kjøp på én faktura og delbetale denne i ditt eget tempo. Du kan når som helst betale hele beløpet.
  • Klarna Delbetaling. Når du velger denne betalingsmåten så gjør du en fast innbetaling hver måned. Du betaler også en fast avgift i tillegg til det månedlige avdraget. Delbetaling er kun et alternativ når prisen på handelkurven overstiger 1500 kr.

Her kan du lese mer om Klarna Checkout

Kontakt og kundeservice for Klarna

Siden all vår betaling håndteres av Klarna Checkout, så er det Klarna som tar seg av alle betalings-transaksjonene for de ulike betalings-alternativene vi tilbyr. Dersom du har spørsmål som gjelder betaling, ber vi deg derfor om å kontakte Klarnas kundeservice

 

5. LEVERING

Leverings-alternativer, priser og leverengstid

Vi tilbyr to leverings-alternativer:

  • Pakke i postkassen
    • Leveringstid er én – tre dager.
    • Fraktkostnaden er 49 kr. For ordre over 600 kr er det fri frakt.
    • Pakker som er små nok til å passe i postkassen din vil bli levert i postkassen på leveringsadressen du oppgir. Større pakker må hentes på postkontor eller i en butikk i nærheten av leveringsadressen. Du vil da motta en SMS fra Posten om at pakken kan hentes. Vennligst ta med gyldig ID og melding om levering til utleveringsstedet.
  • DHL Express
    • Leveringstid er én dag.
    • Fraktkostnad er 99 kr.
    • Pakken leveres på adressen du oppgir.

Pierre Robert er ansvarlig for transport-risikoen, d.v.s. risikoen for at produktet blir skadet, eller blir borte under transporten fra vårt lager til deg. Risikoen for returnerte produkter ligger på kunden.

 

Leveranse-bekreftelse

Når ordren din er blitt pakket og sendt fra vårt lager, sender vi deg en leveransebekreftelse på epost.

 

Uavhentede pakker

Pakken må hentes på leveringsstedet innen 14 dager. Uavhentede pakker returneres til oss, og faktureres 200 kr for å dekke frakt og administrative avgifter. 

 

6. RETUR

I Pierre Robert er vi ikke fornøyde før du er fornøyd. Dersom du ikke er fornøyd med kjøpet du har gjort i vår nettbutikk, så har du 30 dagers åpent kjøp og angrerett (fra ordredato). Når vi mottar de returnerte varene vil vi kreditere deg for disse. 

Vi har en returkostnad på 39 kr for å dekke frakten. For reklamasjoner er det ingen returkostnad.

Vennligst benytt vår ferdig ferdigutskrevne returadresselapp som ligger ved ved forsendelsen for enkel og sikker retur. Den er ferdigfrankert, slik at du ikke skal betale for frakt når du leverer pakken på Posten. Ved reklamasjoner grunnet feil eller skade på varen, vil Pierre Robert dekke fraktkostnader. På alle andre returer dekkes porto av kunden selv, og 39 kr vil debiteres ditt kort eller Klarna-faktura.

Du kan returnere varene gitt at:

  • Plaggene er ubrukt og uvasket. Men du kan selvsagt prøve dem på for å se om de passer.
  • Plaggene må være i samme stand og kvantitet som de var da du mottok dem.
  • Merkelapper (dersom det er noen) må ikke fjernes fra plagget, og originalpakningen må også returneres. 
  • Av hygiene-hensyn kan du kun returnere undertøy (truser og boxere) dersom pakningen er forseglet.

Vi krediterer alle returer, så det er dessverre ikke mulig å få andre produkter tilsendt som erstatning for de/t plagget/plaggene du returner. Dersom du ønsker et annet plagg, størrelse eller farge, ber vi deg om å legge en ny ordre.

Alle returer og reklamasjoner kontrolleres. Dersom vilkårene beskrevet ovenfor ikke er møtt, kan vi dessverre ikke akseptere din retur. Vi reserverer oss retten til å redusere summen som krediterers dersom plaggene er brukt, ødelagt eller om pakningen er skadet.

 

Slik returnerer du varer fra oss:

  • Legg plagget/ene tilbake i posen eller esken du mottok fra oss, eller i tilsvarende innpakking.
  • Fyll ut returskjemaet som lå vedlagt ordren, inkludert å skrive inn kode (tall) for returårsak.
  • Klistre på den forhåndsutfylte returadresse-etiketten som lå ved ordren, og lever på ditt nærmeste postkontor/post i butikk.

 

7. KLAGER OG REKLAMAJONER

I Pierre Robert er vi ikke fornøyde før du er fornøyd. Vi garanterer at produktene du har bestilt er uten feil og skader når du mottar dem. Dersom du allikevel mottar plagg som er ødelagt eller et kvalitets-avvik eller at du mottok et annet produkt enn du bestilte, ber vi deg returnere de/t aktuelle plagget/ene så snart som mulig og senest innen 60 dager. Pierre Robert dekker returkostnaden for reklamasjoner og feilleveringer. Alle reklamasjoner kontrolleres og godkjennes av oss. Returskjemaet og den forhåndsutfylte returadresse-etiketten må brukes (Se forklaring under returer). Dersom du ikke har dokumentene som lå ved ordren, ber vi deg kontakte vår kundeservice på nettbutikk@pierrerobert.no eller på tlf 800 40 444 (åpningstid 09-15 på hverdager).

 

Tilbakebetaling i.f.m. reklamasjoner

Ved reklamasjoner blir salgsprisen for reklamerte vare/r samt fraktkostnad kreditert din konto normalt inn fem til ti arbeidsdager.

 

8. SKADE PÅ PAKKE OG SAVNEDE ORDRE

Skade på pakke

Dersom emballasjen og pakken er skadet ved levering må du umiddelbart melde fra til Posten (gjelder leveranse Pakke i postkassen) eller DHL (gjelder Ekspress-levering). Dette gjelder uansett om du basert på emballasjen kan avgjøre om selve varen er skadet eller ikke. Som kunde hos Posten og DHL har du ingen plikt til å ta imot skadet gods.

Skader må meldes innen syv arbeidsdager fra varen ble levert. Spar alltid på originalforpakningen, og ta gjerne bilder av skaden.

Savnede pakker

Dersom du har fått leveringsbekreftelse, men pakken din fra pierrerobert.no ikke har kommet frem, må dette umiddelbart meldes til våre transportører Posten (gjelder leveranse Pakke i postkassen)  eller DHL (gjelder Ekspress-levering).

 

9. SIKKERHET

Vi bruker sikre sider for overføring av ømfintlig informasjon som kortinformasjon og personopplysninger. Du kan selv kontrollere at nettsiden du besøker er sikker ved å se på nettadressen. Vanlige nettadresser begynner med http://, men hvis du befinner deg på en sikker side, begynner den med https://, hvor ”s” står for ”secure”.

 

10. PERSONVERN OG COOKIES

Pierre Robert eies av Orkla. Som et selskap i Orkla følger vi Orklas regler for sikker bruk og behandling av informasjonskapsler og personopplysninger. Her kan du lese mer om dette.  

 

11. FORCE MAJEURE

Ved force majeure blir Pierre Robert fritatt for straff for unnlatelse av visse forpliktelser i henhold til denne avtalen. Hvis situasjonen varer lengre enn to måneder har både Pierre Robert og kunden rett til å heve kjøpet. Med force majeure menes blant annet naturkatastrofer, oversvømmelse, brann, konflikt, krig, sabotasje, streik, sykdom, ulykke, transportforsinkelser, import/eksportforbud, embargo, ny eller endret lovgivning og andre forhold utenfor Pierre Roberts kontroll, uansett om det forekommer hos Pierre Robert eller hos en av våre leverandører eller samarbeidspartnere.

Force Majeure gjelder også i arbeidskonflikter og blokkader hvor Pierre Robert selv er gjenstand for eller tar initiativ til en slik handling. Pierre Robert er ikke skyldig i å kompensere skade i andre saker hvor det har blitt vist normal aktsomhet.

Force Majeure omfatter også administrative beslutninger som påvirker marked og produkter negativt, som for eksempel forbud, unormal nedgang i markedet eller at selskapet blir utsatt for kriminelle handlinger som påvirker driften.

 

12. TVISTER

En eventuell tvist vedrørende disse vilkårene skal avgjøres i henhold til norsk lov, av en norsk domstol.

Personvern

Pierre Robert eies av Orkla. Som et selskap i Orkla følger vi Orklas regler for sikker bruk og behandling av informasjonskapsler og personopplysninger. Her kan du lese mer om dette.